Krémezi az ekcémás kezét

Okozhat-e a stressz ekcémát?


A stressz a rossz hangulatként megnyilvánuló különböző érzelmi állapotok - szorongás, levertség, depresszió, pánik - gyűjtőneve. Különböző megnyilvánulási formái lehetnek, és akaratunkon kívül beférkőzhet életünk minden területére. A stressz nemcsak mentális és érzelmi hatással lehet ránk, hanem fizikai tüneteket is kiválthat.

Fiú meghorzsolta a könyökét

Ha Neked vagy a családodból valakinek ekcémája van, pszichés tényezők kétségkívül súlyosbíthatják a helyzetet – az ekcéma újra és újra felütheti a fejét, valamint súlyos viszketőrohamok alakulhatnak ki. A kortizolnak nevezett stresszhormon befolyásolja az immunrendszerünket, és ez az ekcéma újabb fellángolásaihoz vezethet. Ráadásul egyes kutatások arra engednek következtetni, hogy a stressz káros hatással lehet a bőr védekezőképességére, ezáltal befolyásolhat egyes bőrbetegségeket, mint például a pikkelysömört vagy az ekcémát, valamint a bőrallergiákat.

Az ekcémával kapcsolatos további tudnivalókért kattints ide.

A felnőttkori stressz leggyakoribb okai:

  • Munkahelyi nyomás vagy a munkahely elvesztése
  • Gyász
  • Költözés
  • Pénzügyi gondok

A gyermekkori stressz leggyakoribb okai:

  • Társas nyomás, pl. zaklatás
  • Vizsgára készülés
  • Szülők válása
  • Gyász

Stresszes időszakban igyekezz fokozottan ügyelni a bőrödre, és kerüld az irritatív anyagokat. Íme néhány lehetséges óvintézkedés:

  • Zuhanyozz rendszeresen gyengéd, illatanyagmentes tusfürdővel
  • Ha jobban szereted a kádfürdőt, ne maradj a kádban 10 percnél tovább
  • Zuhanyozáskor vagy fürdéskor meleg (ne forró) vizet használj
  • Viselj lenge pamutruhákat

A legjobb stresszlevezető tippek

Mindenki másként reagál a stresszre, de íme néhány tipp, amelyek segítségével kordában tarthatod a stresszt:

Nő rúgja a labdát
  • Próbáld meg beazonosítani a stressz kiváltó okait, hogy különböző szokásokat és stratégiákat tudj kidolgozni, amelyek segítenek felkészülni rá és megbirkózni vele
  • Ha egészséges életmódot folytatsz, könnyebben tudod kezelni az erős stresszel járó helyzeteket
  • Élj aktív életet, mozogj rendszeresen a friss levegőn
  • Ügyelj rá, hogy kialudd magadat
  • Fontos, hogy egészségesen étkezz, és elég vizet igyál
  • Szánj magadra időt – minden nap szakíts egy kis időt arra, hogy lazíts, és olyan dolgokkal foglalkozz, amelyek boldoggá tesznek
  • Tűzz ki célokat magad elé – a kihívások, az új készségek elsajátítása vagy az új élmények növelhetik az önbecsülésedet, erőt adhatnak, és növelhetik a jó közérzetet és a sikerélményt
  • Önkénteskedj – mások megsegítése gyakran ideális ellenszerre a saját gondjainkon való rágódásnak.

A Bepanthen Sensiderm orvostechnikai eszköz.