Okozhat-e a stressz ekcémát?

Okozhat-e a stressz ekcémát?

A stressz a rossz hangulatként megnyilvánuló különböző érzelmi állapotok - szorongás, levertség, depresszió, pánik - gyűjtőneve. Különböző megnyilvánulási formái lehetnek, és akaratunkon kívül beférkőzhet életünk minden területére. A stressz nemcsak mentális és érzelmi hatással lehet ránk, hanem fizikai tüneteket is kiválthat.

Fiú meghorzsolta a könyökét

Pszichés tényezők kétségkívül súlyosbíthatják az ekcémát  A kortizol nevezű stresszhormon befolyásolja az immunrendszerünk működését, ami közvetve az ekcéma  újabb fellángolásaihoz vezethet. Ilyenkor viszketőrohamok is kialakulhatnak. Az ekcémával kapcsolatos további tudnivalókért kattints ide.

A felnőttkori stressz leggyakoribb okai:

  • Munkahelyi nyomás vagy a munkahely elvesztése
  • Gyász
  • Költözés
  • Pénzügyi gondok

 

A gyermekkori stressz leggyakoribb okai:

  • Társas nyomás, pl. zaklatás
  • Vizsgára készülés
  • Szülők válása
  • Gyász

Stresszes időszakban igyekezz fokozottan ügyelni a bőrödre, és kerüld az irritatív anyagokat. Íme néhány lehetséges óvintézkedés:

  • Gyengéd, illatanyagmentes tusfürdővel zuhanyozz
  • Kádfürdő esetén ne maradj a kádban 10 percnél tovább
  • Zuhanyozáskor vagy fürdéskor langyos (ne forró) vizet használj
  • Viselj laza pamutruhákat

 

A legjobb stresszlevezető tippek

Mindenki másként reagál a stresszre, de íme néhány tipp, amelyek segítségével kordában tarthatod a stresszt:

Nő rúgja a labdát
  • Próbáld meg beazonosítani a stressz kiváltó okait, hogy különböző szokásokat és stratégiákat tudj kidolgozni, amelyek segítenek felkészülni rá és megbirkózni vele.
  • Ha egészséges életmódot folytatsz, könnyebben tudod kezelni az erős stresszel járó helyzeteket.
  • Élj aktív életet, mozogj rendszeresen a friss levegőn.
  • Ügyelj rá, hogy kialudd magadat.
  • Fontos, hogy egészségesen étkezz, és elég vizet igyál.
  • Szánj magadra időt – minden nap szakíts egy kis időt arra, hogy lazíts, és olyan dolgokkal foglalkozz, amelyek boldoggá tesznek.
  • Tűzz ki célokat magad elé – a kihívások, az új készségek elsajátítása vagy az új élmények növelhetik az önbecsülésedet, erőt adhatnak, és növelhetik a jó közérzetet és a sikerélményt.
  • Önkénteskedj – mások megsegítése gyakran ideális ellenszere a saját gondjainkon való rágódásnak.
Image